Nyhetsflödet

Friday

Förtvivlan - Job 10

Kommentar till den dagliga bibelläsningen
"Jag är utled på livet, jag vill släppa loss min klagan, jag talar i min själs bedrövelse." (Job 10:1 FB)
Job är förtvivlad. Han förstår inte varför han måste lida så mycket. Han släpper loss sin klagan.

Det är tillåtet att släppa loss sin klagan och uttrycka sin förtvivlan inför Gud. Han finns där för dig. Du behöver inte försöka "hålla masken" inför Honom som vet allt. Gud vill att du ska komma till Honom med alla dina bekymmer och glädjeämnen. Gud fördömer dig inte för att du är förtvivlad.

Jesus har själv varit där. Han har själv undrat var Gud Fader är mitt i all förtvivlan. Han ropade själv med hög röst: "Min Gud, min Gud, varför har du övergivit mig?" (Matt 27:46).

Eftersom Han själv har varit där förstår Han din smärta och orkar att finnas kvar i mörkret med dig.

No comments:

Post a Comment